La Mancomunitat Penedès-Garraf denuncia l’incompliment dels serveis mínims en la vaga de recollida de residus porta a porta.
Passades 72 hores des de l’inici de la vaga s’han detectat reiterats incompliments dels serveis mínims en els 5 municipis afectats.
Des de l’inici de la vaga el passat divendres 7 d’octubre, el personal de l’empresa PreZero no ha fet de manera completa la recollida als centres assistencials, escolars i mercats municipals, ni tampoc ha fet correctament la recollida selectiva i de bolquers en els nuclis urbans i disseminats.
Davant d’aquest incompliments, la Mancomunitat Penedès-Garraf reitera la petició a la direcció de l’empresa i als treballadors per a que per a que arribin a un acord el més aviat possible. Així mateix s’insta al Departament d’Empresa i Treball a que millori l’ordre de serveis mínims per ajustar-la a la realitat de la recollida de residus porta a porta.
Jordi Bosch, vicepresident de l’Àrea de Residus de la Mancomunitat, ha expressat la necessitat d’un calendari més clar de com ha de ser la realització del 50% del servei així com incorporar el límit de les 48 hores a la recollida d’orgànica. El vicepresident ha recordat també que es tracta d’un conflicte laboral entre empresa i els seus treballadors en un contracte nou, que només fa 6 mesos que s’ha implantat, i ha agraït la col·laboració de la ciutadania i dels ajuntaments afectats per disminuir l’impacte de la vaga.
Des de la institució s’estan recollint totes les incidències que estan impedint el correcte compliment dels serveis mínims per poder adoptar les mesures legals necessàries davant d’aquesta situació.