Avui 28 de juny és el Dia de l’Orgull Lesbià, Gai, Bisexual, Transsexual i Intersexual en record dels anomenats fets de Stonewall –Estats Units- que van tenir lloc el 28 juny de 1969, fa ja més de 50 anys. Aquell dia, persones transsexuals i homosexuals van dir prou per primer cop a la discriminació a la que havien estat sotmeses durant segles i va néixer el moviment d’alliberament LGTBI.
Avui a Catalunya, que va liderar l’avanç en el reconeixement de les persones LGTBI amb l’aprovació de la Llei 11/2014 per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals, tenim eines per ajudar a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia, com són els Serveis d’Atenció Integral LGBTI (SAI), desplegats a tot el territori, que des de la proximitat s’han convertit en punt d’informació, assessorament, recolzament de les persones LGTBI i de visibilització del col·lectiu i on estan pivotant les polítiques públiques LGBTI transversals, independentment de que aquestes visquin en una gran ciutat o en el poble més petit.
I també, com a institució, des del municipi de Sant Pere de Riudebitlles, volem reivindicar i defensar els drets del col·lectiu LGTBI, i atès que encara hi ha focus d’LGTBI-fòbia a casa nostra, fem una crida a les persones afectades a no callar i utilitzar els canals que tenen al seu abast en el nostre municipi i comarca, i convidem a tota la ciutadania a que s’impliqui en la defensa dels drets i llibertats de les persones LGTBI. Al cap i a la fi, els drets del col·lectiu LGBTI són els drets de tothom, ja que el respecte envers els altres ha de ser patrimoni de tota la societat i no sols dels col·lectiu discriminats.